torsdag 18 juni 2009

Att få motorstopp med en ny bil!


Tänk dig att du sitter i en nyköp fin sportig bil på väg till din kund som konsult. Du vill testa din nya bil. Detta hända mig nyligen. Färddatorn visade på 50 km kvar, när jag plötsligt fick bensinslut på E20. Snopet! Jag hade inte lärt känna bilen riktigt. Fick så hjälp av en vänlig kollega som fyllde 5 liters dunken på macken och körde ut som en räddande ängel. När jag satt där och väntade han jag tänka: Livet är så här. Jag behöver tanka på mitt liv, det som är mina viktigaste värderingar.Ge tid till mina nära och kära. Ge tid för det som motiverar mig, träna, läsa, gå promenader,träna min insida dagligen. Man hinner tänka mycket i en bil utan bensin tidigt en morgon. Var proaktiv och fyll din livs tank innan du stannar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar