onsdag 17 december 2008


Inget kan ta makten över mig!
Ingenting har någon makt över mig som jag inte själv har givit det genom mina tankar.

Anthony Robbins (1960-)

Mina tankar i hjärnan, är som en landningsbana. Det kommer olika flygplan och ansöker om tillstånd att landa. Får jag landa? Ok. Du får landa. Ibland kommer plan som inte ens ska få flyga. Plan som är smutsiga, oljedroppande plan som ryker. De frågar ofta inte om lov att landa. De bara kommer i luften. Skvaller. Kritik. Negativa tankar. Det kommer aldrig att gå. Ge upp! Vi måste bestämma oss hur vi vill att vår landningsbana ska se ut. Håll den i topp trim. Börja redan idag och fyll dina tankar med det som är gott. Det du mår bra av. Varför inte ta en av dina favoritböcker idag, fyll dig med liv. Fika med en mentor. Ring en rådgivare. Boka upp en personlig coach.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar